2017. június 26., hétfő

Ie Uru Onna - A nő, aki házakat ad el

Ie Uru Onna

...avagy a japánok MINDENRŐL tudnak sorozatot csinálni. Most, hogy beköszöntött a nyár, gondoltam egy kicsit váratok még a csodálatos Kurosaki-film ismertetővel és addig is egy könnyed és rövid sorozatot hozok el. Azért mondom, hogy könnyed, mert nem annyira komplikált a cselekménye, rövidnek meg azért, mert a nyári sorozatok, amik a listámon vannak kissé összetettebbek, minthogy így hirtelen írjak róluk. Ezt a doramát amúgy is nem rég láttam, szóval még friss az élmény. Először nem tudtam, mit várjak tőle. Ennyit még én is tudok japánul, szóval már rögtön a cím kiszúrta a szemem. Elég egyértelmű volt, hogy ingatlanügynökökről lesz szó, de a főszereplő színésznőt felismerve annyira nem alkottam képet a sorozatról. Hát, jobban is tettem, hiszen amit láttam, az aztán minden volt, csak nem megszokott. Nem fogok rögtön a bevezetőben minden poént lelőni, de annyit elmondok, ez a sorozat nem egyszer idegesített fel, és kergetett az őrületbe, szóval hölgyeim és uraim, örömmel konferálom fel mai műsorunkat:

Adatok:

Sugárzás ideje: 2016. július 13 - szeptember 14.
Epizódok száma: 10 rész
Rendező: Inomata Ryuichi, Sakuma Noriyoshi
Csatorna: NTV (Nippon TV)
Zene: Tokuda Masahiro

Történet:

Egy teljesen hétköznapi ingatlaniroda mindennapjaiba nyerhetünk betekintést. A dolgozók teljesen átlagos, köznapi emberek, mindenki kisebb-nagyobb sikerrel végzi a dolgát: házakat, lakásokat értékesít. Azonban ezt az ártatlan békét, és valljuk be, kényelmet, megzavarja valaki. Új ügynök érkezik az irodába, aki egyben a "másodfőnök" is lesz. A nő Sangenya Machi. A megnyerő külseje és hírneve ellenére azonban még valami feltűnik munkatársainak: érzéketlenül halad a célja felé. Sanchi, ahogy becézik egyvalamit tart szem előtt: házakat kell eladnia. És márpedig egy biztos, ő soha még nem vallott kudarcot. Nincs olyan ház, amit ne tudna eladni, ez pedig egész jól hangzik, hiszen jó hír az irodának, amelynek így megnőnek majd az eladásai, de hát ennek vannak azért előfeltételei. Sanchi nem ismer könyörületet a lusta kollégáival szemben, az ügyfeleknek pedig nem csak otthontalálásban segít. Számára a megrendelők az elsők, ami azt jelenti, hogy amellett, hogy eladja nekik az igényeiknek legmegfelelőbb házat vagy lakást, bizony a magánéletükbe is bepillant, és milyen jól teszi, hiszen megoldja a problémáikat és konfliktusaikat. De azért ennek a látszólag kőszívű nőnek is vannak érzései, és vágyai, ami pedig a legrejtélyesebb: múltja.

Vélemény:

Nem azt mondom, hogy a megszállottja lettem, de nagyon érdekes sorozat volt. Sok fontos dologra rávilágított, amit sokan hajlamosak vagyunk elfelejteni, ilyen például a munkánk komolyan vétele. A legtöbb esetben tetszett, hogy Sanchi figyelt az ügyfeleire, és nem csak félvállról vette őket. Legtöbbször pedig a legnagyobb nehézségeiket is megoldotta, amit ők maguk nem mertek kimondani. Persze akadt olyan pillanat, amikor inkább csöndben kellett volna maradnia. De nagyon tetszett, hogy felrázta az irodát, és végül is a versengésen kívül elérte a produktivitást is. A többi karakter nagyon jól el lett találva, és érdekesek voltak az egyes anekdoták is, amelyek részenként váltakoztak. Teljesen meg voltam elégedve a sorozattal, szerintem érdemes megnézni, nagyon tanulságos és ezen kívül szórakoztató is, ahogy azt már Japántól megszokhattuk.

Szereplők:

Sangenya Machi - Kitagawa Keiko
Nos, én életemben egy embernél láttam még ilyen érzelemmentes arcot, az pedig Yamapi volt egy másik sorozatban (arról majd később lesz bejegyzés) Izé... talán nem véletlen, hogy régen egy pár voltak... Minden esetre színészileg zseniális alakítás volt. Keikot többször láttam már, de talán itt érte el a csúcspontját. Sanchi egy csinos, harmincas, egyedülálló nő, aki a munkájának él, barátai nincsenek, kapcsolata talán soha nem is volt, de mindenben maximalista és sikeres. Azonban a felszín alatt rengeteg sebet hordoz, a múltja, amely fájdalommal és nélkülözéssel telt, a jelene, amelyben magányos és szerelemre vágyik, és még sok egyéb, ami szerintem egy nagyon különleges karakterré tette. Nem mondom, hogy a tökéletes női alak, de nagyon tetszett, hogy így törődött a megrendelőivel, feltétel nélkül, és nem azt adta nekik, amit kértek, hanem amire szükségük volt. Elhidegült családokat hozott újra össze, párok életét könnyítette meg, egyszóval odafigyelt azokra, akikkel dolgozott. Az viszont nem tetszett, amikor másoktól vette el az ügyfeleket. Ettől az egy szépséghibától függetlenül nagyon érdekes karakter volt, és végső soron szimpatikus is volt a maga módján.

Yashiro Dai - Nakamura Toru
Az ügynökség főnöke, elvált, negyven körüli férfi, aki elég lazára engedte a gyeplőt, így a dolgozói sem őt, sem a munkájukat nem veszik komolyan. Egyébként egy végtelenül jóindulatú, engedékeny ember, aki nem arról híres, hogy mindenáron véghezviszi az akaratát. Lassan kezdte is elveszteni a státuszát az irodában, de ezzel párhuzamosan közelebb került Sanchihoz, és sok mindent megtudott róla. Hosszú út áll mögötte, ami a főnöki székig vezette, ez pedig különösen tetszett, hiszen ő is szórólapozással és nulla ügyféllel kezdte, mégis ide jutott. Belül igazából ő is magányos, így sokat jár az irodához közel fekvő bárba, és apai gondoskodással törődik az ott dolgozó Kokoro-channal. Azonban ő már messze nem olyan határozott jellem, így mikor kritikus pillanat érkezik, természetesen Sanchira marad, hogy a főnök helyett döntsön. Ettől viszont még nem lesz sem tutyimutyi sem szánalmas karakter, így én inkább jót derültem rajta, minthogy elítéltem volna.

Niwano Seiji - Kudo Asuka
Niwano már a sorozat elején Sanchi mellé szegődik. Mivel ő még a főnöknél is határozatlanabb jellem, és az ő eladásai sincsenek épp az egekben, Sangenya főnök úgy dönt, hogy kikupálja a fiút. Niwano mindig megy vele, és mivel önállóan egy házat sem képes eladni, az ügyfelei szépen átvándorolnak Sanchihoz. Ez a része kicsit zavart a sorozatnak és főleg a szereplőnek, de ettől eltekintve nem volt bajom vele, olyan tipikusan elveszett karakter, aki maga sem tudja, hogy mit hogyan akar, de egy biztos, hogy senkinek nem akar rosszat. Sokat tanul Sanchitól és végül azért nem marad üres a szíve, amikor a vaslady került szóba. Egy hajszálnyit még szurkoltam is neki, hogy mondja el az érzéseit Machinak, de elég abszurd lett volna a helyzet, attól tartok. Így megmaradt a mindig hűséges másodhegedűs poszton, arra pedig tökéletesen meg voltak az adottságai. A színész is jó választás volt, bár azért őt elnézve kíváncsi lettem egy karizmatikus szerepére is.

Adachi Satoshi - Chiba Yudai
Elérkeztünk a világ egyik legmenőbb karakteréhez. Amikor azt mondom, hogy Chiba Yudai, akkor ezt szeretném látni. Nem a nevetségesen kisfiús epertorta-herceget, nem az indokolatlan csábítót, hanem ezt! Az előző bejegyzésben ő volt az egyik főszereplő, itt sajnos csak a háttérben maradt meg, de ott mennyire jól! Talán ez valami furcsa fétis, de első látásra beleszerettem. Adachi-san az iroda hercege, a bájos mosolyával rengeteg ügyfele van, így sikerben fürdőzik, és tömegek szívét tudhatja magáénak. Erre tökéletesebb színészt nem is választhattak volna. Azonban ahogy halad a történet és Satoshi veszti el a pozícióját, úgy látjuk meg egy másik énjét is. A mosolya egyre gyakrabban válik erőltetetté, a sikerei pedig eltörpülnek Sanchi mellett. Ez bosszantja a leginkább, mégis végül a cégnél marad, és felveszi a versenyt a felettesével. Nem tudom, ti hogy vagytok vele, de én szeretem az ilyen karaktereket, akik nem unalmasak, nem sablonosak, sokszor talán szemétnek tűnnek, de igazából a legszórakoztatóbbak, és gyakran kimondják azt, amit mi is hányszor éreztünk már, amikor egy nem kedvelt személy tűnt fel a színen.

Shirasu Mika - Imoto Ayako
Aki jelen esetben ő. Na, ő még engem is végtelenül irritált. A lány, aki bejár az irodába, egyetlen ingatlant nem adott még el életében, ezért csak eszegeti a kis pudingját, vagy bámulja Adachit. Persze, sokszor nevettem rajta, de azért akkor is örültem, amikor Sanchi a maga sajátos módszereivel munkára kényszerítette. Nem illett hozzá a munka fogalom, így megkönnyebbültem, mikor kicsit szenvedni láttam. Nyilván nem rosszindulatból, hanem egyszerűen azért, mert aki nem dolgozik, ne is egyék, tartja a mondás. Szükséges karakter volt, hogy kontrasztot adjon Sanchi mellett, mint lusta nőtársa, és hogy legyen valaki, aki végig kitart Adachi-san mellett. Nem utáltam az ő jellemét sem, szimplán idegesített, de hát ilyenekre is szükség van. A színésznő viszont zseniális volt, egyébként ő komikusként és tévés személyként keresi kenyerét, csak pár filmje és sorozata van, mégis, ezt a szerepet elég jól megformálta.
Köszönöm, hogy végigolvastátok, remélem, tetszett, és kedvet kaptatok hozzá, látogassatok el máskor is a blogra!

Kapcsolódó:

6 megjegyzés:

  1. Izé... talán nem véletlen, hogy régen egy pár voltak... Esküszöm, ez a megjegyzés vitte a pálmát. Keiko meg Yamapi 2009 - ben jöttek össze, a Buzzer Beat forgatásán, de nem volt hosszú életű kapcsolat. Van sejtésem arról, melyik Yamapi sorozatra gondoltál az ismertetőben :D A sorozatot, még nem láttam, de mindenképpen belenézek. Ebben az évben csináltak belőle egy special részt is.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. mondjuk szerintem Keiko jobban járt Daigóval, Yamapi meg Satomival (legalábbis én nagyon szurkolok, hogy abból esküvő legyen) a from five to nine-ra gondolok, de annak nem találtam specialt... :/ viszont mindenképp nézd meg! ;)

      Törlés
    2. Azt a sorit végig röhögtem, de annak nincs speciális része az IE Ura Onna- nak viszont van egy ami asszem az előző hónapban lett leadva. Hát ha Pi meg Satomi egybe kel, akkor annak Pi karrierje látja kárát, mert eddig csak Kimura Takuya nősülhetett meg, de annak is meg volt az ára sajnos

      Törlés
    3. nem csak neki van felesége :P már csak ha Keito apukáját is nézzük, mondjuk ők már elváltak szerintem. meg amúgy Japánban nem annyira nagy cucc, hogy egy idol titokban házas, elég elterjedt szokás :D sőt mostanában hallhatunk MatsuJun jegyességéről is, ami mondjuk lehet, hogy csak médiafogás, mert hallani egyéb híreket is, de Kame esküvőjét is rebesgetik ;) a Johnny's most már kezd nyitni, van hivatalos oldaluk, a WEST-nek hivatalos twittere és nemsokára Netflix sorozata is lesz. a ruhákat is megnézed, egészen nyugatizálódik az ügynökség :D Yamapi már évek óta szeretne családot meg feleséget, szóval lehet, hogy ő is megcsinálja, amit Junno, mondjuk Junno is folytatta az idolkodást :D

      Törlés
    4. Igen, de ha ezt Pi bevállalja, akkor arra készülhet, hogy elég nagy rajongó csökkenés, illetve kihagyás lesz a karrierjében, ugyanis a Johnny's nem túlzottan díjazza, ha egy sztáruk kilép(lásd Akanashi Jin szóló karrierjének kezdetét). Mondjuk nem ehhez kapcsolódik, csak nem rég olvastam erről, hogy Ryosuke szólója idején, a többiek eleinte nem örültek annak, hogy lesz saját albuma, emiatt Yama Chan nemes egyszerűséggel közölte a producerrel, hogy akkor ő most itt befejezte. Ebből is látszik, hogy mennyire fontos neki a csapata

      Törlés
    5. de bármikor átmehet másik ügynökséghez, Junno is kilépett és most mégis szólózni kezdett :D főleg, hogy mostanában inkább színészkedik, szerintem a hírnevéből nem veszítene, meg azért nem olyan durvák a japánok, hogy egy házasság miatt elpártoljanak tőle, az inkább Korea :D én követek nagyon sok hírességet és a rajongók tökre támogatják őket mindenben :)

      Törlés

Szkielet Smoka Zaczarowane Szablony