2015. július 4., szombat

Lovely complex

Lovely complex - első romantikus

Miért is olyan meghatározó számomra ez az anime? Nemcsak azért, mert megközelítőleg 2 342 523-szor láttam, hanem azért, mert ez volt az első romantikus anime, és ez szerettette meg velem ezt a típusát a műfajnak. Ez az első bejegyzésem, ez pedig nem más, mint egy ismertető. Ha minden jól megy, és nem kezdek el össze-vissza variálni mindent, akkor egy-egy ilyen bejegyzés rövid alapadatokat (részek száma, készítők stb.) rövid ismertetőt, véleményt és esetleg spoiler-es véleményt, valamint a karakterek és színészek rövid bemutatását fogja tartalmazni. Na, kezdeném is (kicsit izgatott vagyok huh)

Adatok:

Sugárzás éve: 2007. Magyarországon 2010-2011.
Epizódok száma: 24
Rendező: Uda Konosuke
Mangaka: Nakahara Aya
Opening1: TegoMass - Kimi + Boku = LOVE
Ending1: TegoMass - Kiss Kaerimichi no Love song
Opening2: Hey!Say!7 - HeySay
Ending2: Hey!Say!7 - Bon Bon

Ismertető:

Történetünk Osaka nagyvárosában játszódik, a Maido nevű gimnáziumban. Főszereplőnk egy átlagosnak cseppet sem mondható kissé ügyetlen lány, Koizumi Risa, aki nem csak egyedi stílusával, de japánoknál szokatlan 172 centis magasságával is kitűnik a tömegből. És ha ez nem lenne elég, megismerkedik a suli ügyeletes törpéjével, Otani Atsushival (156 cm) akivel azonnal különös kapcsolatot épít ki. 24 részen át figyelhetjük, ahogy viccesebbnél viccesebb szituációkba keverednek, mint az elhíresült Defekt duó, de mint sokan mondják, fiú és lány között nem lehet barátság, így nem sokára másféle érzelmek is színre lépnek. Féltékenység, közönyösség, harc a szerelemért (elvétve azért a tanulás is szóba jön) a kamaszkor legmeghatározóbb problémáival kell szembesülniük, éppen ezért lesz ilyen könnyed, közvetlen, szórakoztató de néha mégis elgondolkoztató a sorozat. 

Vélemény:

Mint említettem, a Lovely complex hatalmas erővel hatott rám. Akárhányszor nézem újra, mindig elvarázsol. Közelinek érzem a gondjaikat, együtt érzek a karakterekkel, és könnyen azonosulok bármelyikükkel. Szórakoztat, kikapcsol, de közben sok mindenre tanít meg. Risa nem tartozik a legokosabb lányok közé, mégis a maga erejével, a saját fegyvereivel küzd, és végül eléri célját. Ha valaki kívülállónak kéne ajánlanom az első animéjét (és tegyük fel, hogy az illető lány) biztosan ezt ajánlanám! Nem olyan elvont, amit nyugati szemmel furcsállni lehetne, de mégsem egy amerikai gimis sztori. Nekem mindig is a kedvencem marad, és ezzel szerintem nem vagyok egyedül. Egyébként ez kb. az egyetlen anime, ami magyar szinkronnal is élvezhető (eredeti szinkronnal nem néztem meg az egészet) Legalábbis számomra. Szóval aki kedveli a könnyed gimis történeteket, és még nem látta, mindenképp nézze meg!

Szereplők:

Koizumi Risa
Risa az anime-történelem egyik legszimpatikusabb női főszereplője. Ő az, akivel sokszor azonosítottam magam. Az őrült, ügyetlenke, aki kitartóan küzd azért, hogy elérje, amit akar. A személyiségünk eléggé különbözik, de mégis olyan közelinek érzem. Aranyos, ártatlan, és a maga tökéletlenségével szerintem egy tökéletes karakter példaként a fiatal lányoknak. Igaz, nem éppen példaképnek való, de jó érzés, mikor az ember nem egyedül ilyen normálatlan a világon. 



Otani Atsushi
Mit is mondjak? Otani az a srác, akibe nem lennék szerelmes a való életben, de a sorozaton belül elég rendesen elrabolta a szívem. Hihetetlen édes, bár néha kicsit tahó, és egy utolsó idióta. Ilyen suta srácot nem sokat látni, de talán pont ez az, amiért szeretem. Igaz, Risával nem volt a legkorrektebb, de valahol érthető, ha egyszer neki nem tetszik, ez van. De végül mégis egy jó kis páros lettek. 



Ishahara Nobuko
Ha muszáj lenne példaképet választani a sorozatból, akkor az Nobu lenne. Nakaoval az anime legjobb párosát alkotják, szerintem. Nobu magabiztos, és talán a legérettebb az összes karakter közül. Meg alapból egy szerethető kis cukorfalat.






 Nakao Heikichi
Sokkal többet róla sem tudok elmondani. Nakao a kedvenc férfiszereplőm (ha szigorúan vesszük a második, na de azt majd később) Ő is elég érett a többiekhez képest, legalábbis nem csinál olyan észveszejtő baromságokat, mint egy Otani. De azért ő is sokszor megmosolyogtatott már.




Tanaka Chiharu és Suzuki Ryoji
Róluk meg aztán végképp olyan keveset tudnék összekaparni, hogy inkább összevontam őket. Elég cuki páros, bár nekem kicsit túl távolságtartóak. Hűvös, szorgalmas diákok, akik szerencsére ennek ellenére nem antiszociálisak, így a baráti társaság részei. 






Kotobuki Seiko (Seishiro muhahaha spoiler)
Hát, nem tudom mit mondjak, hogy ne lőjek le semmilyen poént. Seiko az aranyos "kawaii"  lányok táborát erősíti, mindenki oda van érte, ő pedig az egyik leglehetetlenebb ideált választja. Engem igazából hidegen hagyott a szereplő, se nem utáltam, se nem szerettem. 





Fukagawa Haruka
Őszintén, felbukkanása óta azt a pillanatot vártam, hogy kiderüljön, hogy meleg... Ettől eltekintve egy elég vicces karakter, legalábbis sok poénnak a célpontja. Szerintem egész  aranyos srác, csak kicsit nyámnyila. 




Maitake Kuniumi 
És végezetül az én személyes kedvencem, aki nem is lehet más, mint Maity tanár úr. A tollborzongató stílusa, amitől szerintem mindenkit kiráz a hideg, ez a kifejezetten host kinézet, egyszerűen fantasztikusan eltalálták. Azon kaptam magam, hogy azon agyalok, nálunk miért nincsenek ilyen tanárok. Mert hozzátenném, hogy tényleg jó fej, meg szimpatikus, de kezdhetne valamit a modorával. 




Nos, remélem tetszett ez a kis ízelítő (annyira talán nem is kicsi) és első bejegyzésnek megfelel. Látogass el máskor is a blogra! 

1 megjegyzés:

  1. Nagyon jó lett a magyar szinkron. Egyszer még volt benne utalás a "Narancs Tetves és Dugó"-ra is. Nagyon sokat nevettem miközben néztem ezt az animét.

    VálaszTörlés

Szkielet Smoka Zaczarowane Szablony