2017. augusztus 3., csütörtök

Free! - avagy a szabadúszók

Free!

Szóljatok rám, hogy ne humorizáljak... Szóval, mivel nemrég ért véget a Magyarországon rendezett FINA Vizes Világbajnokság, elérkezettnek láttam az időt, hogy a hosszú évek óta listámon díszelgő animét végre elhozzam. Valószínűleg aki elég régóta mozog ebben a világban, elég sokat hallott már róla, talán olyanokat is, amik nem teljesen helytállóak, de akkor most kihasználva a negyven fokos meleget, ugorjunk fejest a Free! animébe. Fogalmam sincs, hogy hogy találtam rá, valószínűleg éppen a nagy "minden animét meg akarok nézni, amit csak találok" lázban égtem, és miután elolvastam az ismertetőjét, felkeltette az érdeklődésemet. Hát, nem számítottam semmire, de annál inkább megszerettem, és annyi vicces képet sikerült screenshotolnom, hogy ennek a sorozatnak köszönhetően egy egész mappát hoztam létre a gépemen, ahova azóta is gyűjtöm az abszurd és poénos képeket és pillanatokat. Tudom, hogy ez mindenkit érdekelt. Tehát, akkor nem is szaporítanám tovább a szót, kezdjük is el a Free! alaposabb megismerését. A két évadot összevontam, ha nem baj, bár ha baj, akkor is összevontam, szóval mindenki élvezze az ismertetőt!

Adatok:

Sugárzás ideje: 2013. július 4 - szeptember 25. (1. évad) 2014. július 3 - szeptember 25. (2. évad)
Epizódok száma: 12 + 13 rész
Stúdió: Kyoto Animation, Animation DO
Opening1: OLDCODEX - Rage On
Ending1: STYLE FIVE - Splash Free
Opening2: OLDCODEX - Dried Up Youthful Fame
Ending2: STYLE FIVE - FUTURE FISH

Történet:

A történetünk (többnyire) öt fiatal gimnazistáról szól, akiknek mind a személyisége, mind a stílusa, mind a háttere különböző, azonban van egy közös vonásuk: szenvedélyük az úszás. Rin, Makoto, Nagisa és Haru már régóta ismerik egymást, hiszen gyerekkoruk óta együtt úsznak. Egy váltócsapatot alkottak régen, azonban semmi sem tart örökké, így miután közösen megnyerték életük egyik legfontosabb versenyét, útjaik elválnak. Rin Ausztráliába megy, így a csapat már nem teljes többé. Gimnáziumban Makoto és Haru osztálytársak, a tőlük egy évvel fiatalabb Nagisa pedig szintén bekerül a képbe, mikor ugyanoda felvételizik, mint gyermekkori barátai. Azonban semmi sem megy olyan simán elsőre, hiszen Nagisa vágya, hogy újra együtt ússzanak nem tűnik túl lehetségesnek. Úszóklub nincs, a medence nem épp használható, és semmi sem kedvez nekik. De a három fiatal végül mégsem adja fel a próbálkozást, és be is szervezik a negyedik tagot, hogy az újdonsült menedzserükkel, aki történetesen Rin húga(!) és felügyelő tanárukkal megalkothassák az iskolájuk hivatalos úszóklubját. Később ismét találkoznak Rinnel, és az első évad végén már együtt úsznak a körzeti versenyen.
A második évad már kicsit összetettebb. Az Iwatobi Swim Club (1. évad) még főleg arról szólt, hogy a csapat hogy rázódik össze, Rin hogy tér vissza a képbe, hogy dolgozzák fel azt, hogy korábbi csapattársuk most a riválisukká vált stb. Azonban az Eternal Summer (2. évad) már komolyabb problémákat is felvet, hiszen az új tanév nem csak új szereplőket hoz, hanem olyan gondokat is, mint például a továbbtanulás, a jövőkép, és hát természetesen ismét egy verseny. A csapatnak továbbra is ki kell tartania, együtt kell működniük, hiszen ők négyen tudják kihozni magukból azt a maximumot, amit egyénileg talán nem sikerülne. Sok megható pillanatot élhetünk meg, de természetesen az első évadban megszokott poénok sem maradnak el, és a különleges atmoszféra sem vesztette el a hatását. Nem akarok semmiféle csavart lelőni, ezért most érjük be ezzel a balladai homállyal, amely szerintem még így is rendkívül sokat árul el a sorozatról, és remélem, kedvet is csinál a megtekintéséhez.

Vélemény:

Mint lelkes emberjogi képviselő, én nem úgy néztem végig ezt a sorozatot, hogy "Úr Isten, de jó pasik, mutassátok azokat a kockákat, igen, ez az, gyönyörű", ergo nem csak a szexi felsőtestek miatt tartottam izgalmasnak az animét, hanem a története ragadott magával. Az előbb említettem az atmoszférát, amit nem győzök hangsúlyozni. Nyolc évesen volt egy balesetem, ami után terápiaként úszni jártam, ezért nekem is van egyfajta kötődésem a vízhez, és mind a mai napig rendkívül feldob, ha vízben lehetek, tehát eléggé átéreztem a srácok szenvedélyét, még ha nem is teljesen azonosultam vele. Természetesen elég nagy hangsúlyt fektettek a vizuális hatásra is, de ne feledjük el, hogy itt van sztori is, ami nekem nagyon bejött. Szeretem az olyan történeteket, amik arra tanítanak, hogy hogyan éljünk csapatban, hogy legyünk társak, és egyébként is, hogy fogjuk vissza magunkat, amikor nem a miénk az egyedüli érdem. A valóságban sajnos nagyon sokat tapasztalom, nem csak sport terén, hogy mennyire el tudjuk nyomni a másikat, amikor nem passzolunk, csak hogy mi dobjuk be a labdát, amikor félrelökjük a saját csapattársunkat, hogy miénk legyen a dicsőség. Ez az anime azt mutatja meg, hogy mennyivel értékesebb egy csapat tagjának lenni. Nagyon tetszett ez a szál, az viszont kevésbé tetszik, amit a rajongók csinálnak. Ez nem egy shounen ai! Igen, vannak félreérthető pózok, pillanatok, de semmi konkrétum nincs, ami arra utalna, hogy a karakterek közt romantikus szálak vannak. Én azt sem éppen kultiválom, amikor együttesek tagjairól fantáziálgatnak, és "összeesküvés-elméleteket" szőnek róluk, hogy ki kivel kavar. Senki senkivel, oké? Nekem pont az tetszik ebben az animében, hogy bemutatja a fiúk közti barátság szépségét és azt, hogy igenis a fiúk is lehetnek érzelmesek, ők is szerethetik a másikat, sírhatnak és ölelgethetik egymást, mert ezzel fejezik ki a boldogságukat. Nem kell folyton mindenhol szerelmet lesni, ahol nincs, a Free egy sportanime, inkább azzal foglalkozzunk, ne azzal, hogy ki kivel jön össze, mikor erre semmi utalás nincs. Köszöntem a figyelmet, elnézést a kiakadásért.

Szereplők:

Nanase Haruka - Shimazaki Nobunaga
A sorozat abszolút főszereplője, legalábbis ő az, akin a legtöbb hangsúly fekszik. A váltóban övé a gyorsúszás. Csendes, visszafogott, nagyon keveset beszél, és az érzelmi világa sem éppen nyitott könyv. Egy valami van, amit szenvedélyesen szeret, ez pedig az úszás. Bár nem annyira mutatja ki, de nagyon szereti a barátait, és rendkívül sokat jelent neki a csapatuk. Rinre is mint barátra tekint, de ő emellett a legnagyobb riválisa is. A versenyszintű úszást egy időre feladta, majd gimi alatt is inkább a csapatával folytatja. Nekem nem tűnt túlságosan magabiztosnak, legalábbis könnyen megingott a hite, mikor Rin ellen vesztett. De ha egyszer valaki ennyire szeret valamit, akkor nem adja fel egykönnyen. Nem Haru volt a kedvenc szereplőm, én nem nagyon tudok mit kezdeni az ilyen karakterekkel, az én személyiségem tökéletes ellentéte, de nem volt egyáltalán idegesítő számomra, vagy ilyesmi, pedig az ilyen csendes érzelemmentes szereplőktől sokszor mászom a falra. De Harut azért szeretjük.

Tachibana Makoto - Suzuki Tatsuhisa
Haru legjobb barátja, aki mindig is mellette állt. Azonban Haruval ellentétben ő sokkal nyitottabb, az úszócsapat kapitányaként pedig nem meglepően felelősségteljes és gondoskodó. Ő már nem annyira biztos a képességeiben. többször inog meg, és azért barátjához képest nem is annyira megszállottja a víznek. Mégis egy remek kapitány és senpai is. Józan, megfontolt és lehet rá számítani. Hátúszásban jeleskedik, és persze vigyáz a szeleburdi tagokra. Nekem ő volt az egyik legszimpatikusabb, hiszen mindig vidám volt, de természetesen a komoly pillanatokat is jól kezelte, és mindig körültekintő volt.

Hazuki Nagisa - Yonaga Tsubasa
A csapat mellúszója, és egyben a korábbi formáció legfiatalabb tagja. Ő tipikusan az a kis cuki pattogós karakter, ezért nekem nem volt a kedvencem. Természetesen aranyos, meg nagyon szép, ahogy ragaszkodik a többiekhez, és végső soron ő volt az, aki annyira erőltette az úszóklub létrehozását, ezzel pedig ő indította el a négy fiú közös történetét. Nem mondom, hogy utáltam, vagy annyira irritált volna, de inkább a Makoto, vagy akár Haru-féle karaktereket szeretem, nekem az ilyen nyávogós szereplők annyira nem szokták elnyerni a tetszésemet. Bár ő még az oké kategória volt, és nem is akarom annyira lehúzni, mert ezen stílusjegye ellenére azért ő is szimpatikus volt, meg kellett egy ilyen szereplő is, aki kicsit lelkesebb és feldobja a többieket. Tehát senki ne higgye azt, hogy utálom :D

Matsuoka Rin - Miyano Mamoru
Az öt főszereplő közül Rin az egyetlen, aki nem velük jár egy iskolába. Ahogy azt a történetben is leírtam, ő volt a gimi előtti időkben alakult váltó negyedik tagja, azonban a költözés miatt elszakadt a fiúktól. Miután visszatér, kiderül, hogy sokat változott, és ami talán a legfontosabb, rengeteget fejlődött. Apja révén neki vérében van az úszás, és nem is csinálja rosszul. Egy rivális csapat tagjaként természetesen nem megengedett a teljes körű partnerség, de Rin nem fordult el régi barátaitól, így a maga fura módján a kapcsolatuk tovább él. Kisfiúként vidám, nevetős volt, de a sok megpróbáltatás hatására muszáj volt felnőnie. Azonban még mindig tele van szeretettel, és nagyon jó érzelemkimutatásban. ami egy hatalmas pirospont! Nekem nagyon tetszett az ő karaktere, a kissé hűvös, de mégis felelősségteljes, érett fiú, aki komolyan veszi amit csinál, de nem próbál elnyomni mindenkit, és mások hátán feljebb emelkedni.

Ryugazaki Rei - Hirakawa Daisuke
Ő egészen véletlenül kerül a képbe, ugyanis Rei az atlétikaklub tagjaként tűnik fel először. Nagisa volt az, aki először kiszúrta, hogy mekkora tehetsége lehetne az úszáshoz, és bár először a legfontosabb közös vonásként a mind a négy úszót sújtó hatalmas csapást találta, tekintve, hogy az összes fiúnak lányos neve van, így nyilvánvaló, hogy a sors akarta úgy, hogy Rei csatlakozzon. De igaz, hogy ő először nem igazán akart. Rei számára a sport a szépségről szól, márpedig számára az úszásban nincs semmi szép. Most nem lövök le nagy poént, ez később megváltozott, így ő is oszlopos tagjává vált a váltónak. Bár eleinte még úszni sem tudott igazán, később ő kapta meg a pillangó stílust. Nekem talán ő volt a kedvenc szereplőm, hiszen nem egyszer okozott vicces szituációt, és ahogy először meg kellett tanítani úszni, az ihlette azt a bizonyos mappát is. Ő is nagyon szeretetteljes, és szívén viseli a csapat sorsát, miután összeszokik a srácokkal, már többé nem akar elszokni tőlük.

Nos, ez lett volna a Free! Ne feledjétek, igyatok sok vizet ebben a melegben, és ha tehetitek, csobbanjatok egyet ti is. De ha inkább a hűvös lakásban maradnátok, időtöltésnek tudom javasolni ezt a sorozatot, ami valójában egy klasszikusnak is tekinthető. Szerintem senki nem fogja megbánni, aki megnézi. Köszönöm, hogy elolvastad a bejegyzést, gyere máskor is!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Szkielet Smoka Zaczarowane Szablony