2016. január 26., kedd

Watashi ga Motenai no wa Dō Kangaetemo Omaera ga Warui! - avagy... na, jó, ezt inkább hagyjuk

WataMote

Aki tud japánul (vagyis nem én) le tudja fordítani a címet. Ha megtette, akkor pedig várom a jelentkezését. De töredékét azért még én is megértem, főleg a sztorival összevetve. Elérkeztünk ahhoz a sorozathoz, amelyik az egyik legkeserűbb és legdurvább társadalomkritikát foglalja magába. Nem is feltétlen társadalomkritika, de az ismertető végére szerintem sok mindenkinek hozzám hasonlóan ez lesz a véleménye. Ha meg megnézi, még annál is inkább. Már nem is emlékszem, hogy találtam rá erre a sorozatra, és miért kezdtem bele. Talán láttam képeket a főszereplőről, vagy egy-egy elkapott pillanatot az animéből. Akkor azt gondolhattam, hogy ez biztos valami vicces "forever alone" sorozat lesz. Ehhez képest... nemegyszer a sírás kerülgetett, ugyanis nem épp mindennapi történetet hoztam ma nektek. De nem szaladok előre, vagy még inkább nekikezdek az ismertető érdekesebb részéhez. 

Adatok:

Sugárzás ideje: 2013. július 8 - szeptember 23. 
Epizódok száma: 12 rész
Mangaka: Tanigawa Nico
Rendező: Yoshioka Takao
Opening: Watashi ga Motenai no wa dō Kangaetemo Omaera ga Warui! - Kiba of Akiba és Konomi Suzuki
Ending: Do Kangaetemo Watashi wa Warukunai - Kitto Izumi

Ismertető:

Főhősünk egy nem mindennapi lány. Kuroki Tomoko ugyanis a környezetében fellelhető leghatalmasabb otaku. Na, és erre jönnek az én környezetemben élő otakuk, hogy "akkor nem is olyan különleges." Nem, kisbarátaim, az otaku nem az anime-kedvelő közösség. A fogalom ennél sokkal több, inkább a valamiért megrögzötten, mániákusan rajongó személy neve. Na, Tomoko pont ilyen. Pénze legnagyobb részét játékokra, mangákra és egyéb, ehhez az életvitelhez szükséges cikkekre szórja. A maradékot nasira költi... Szóval, egy megrögzött kocka. De akkor jön a kérdés, hogy miről is szól a sorozat. Ha egy őszinte, jól megfontolt, frappáns választ akartok, semmiről! De tényleg. A sorozat 12 része arról szól, hogy Kuroki hogy él a magány és monitorfény között. Barátai nincsenek az iskolában, az alsó-középből maradt barátnője pedig másik iskolába jár, így nem mindig tudnak találkozni. Különc stílusa és hóbortjai miatt pedig a legkevésbé sem tartozik a menő rétegbe. Az iskolatársai észre sem veszik, és nagyjából a levegővel egyenlő. De milyen élete is van egy ilyen szinten ignorált lánynak? Hát, nézd meg, és megtudod!

Vélemény:

Csodálatos! Egyszerűen fantasztikus! Zseniális! Lenyűgöző! Egyedi! Pompázatos! Fantasztikus! NÉZD! MEG! *köszöntem szépen a figyelmet* Komolyra fordítva a szót. Miért is olyan zseniális sorozat a WataMote? Mert eltér minden eddig látott, kitárgyalt tini-sorozattól. A főszereplő egy igénytelen, magányos otaku, a szereplőgárda nagyjából összesen 5 karaktert emészt fel, és mi a legérdekesebb? Iszonyatos szánalmat kelt az emberekben. Nem tudom, hogy aki látta, hogy van vele, de nekem rendszeresen összefacsarodott a szívem, ahogy néztem. Viszont az is igaz, hogy néhány szituációban kétségbeejtően magamra ismertem, és azokon nevettem annak rendje s módja szerint. De van egy kifejezetten érdekes dolog ebben a sorozatban. Pontosabban kettő. Az egyik az, hogy Kuroki egészen másnak látja a világot, mint amilyen valójában (micsoda meglepetés, aztaaa) Ezáltal megfigyelhetjük, ahogy például egy pikánsabb manga vagy anime hangulatát húzza rá az életre is. A másik, amin nagyon meglepődtem viszont az, hogy Kurokit senki nem bántotta. Az osztályban figyelmen kívül hagyták, és totálisan levegőnek nézték, vagy még annak sem, de szerintem nem ez lenne a megszokott magatartás. Csak a mi korosztályunkat, kultúránkat vegyük figyelembe. Egy osztályban már abba is izomból rúgnak bele, aki nem mutat hajlandóságot arra, hogy beolvadjon a sablonegyének tengerébe, nemhogy egy ennyire kilógó személy lenne. Kurokival viszont egyáltalán nem is törődtek. De szerencsére nem csak negatív tanulsága volt a történetnek. Ugyanis az utolsó részekben Kuroki már megtapasztalhatta a kedvességet, és akadt pár személy, aki észrevette, és felkarolta. Érdemes megnézni mindenképp! (NÉZD MEG MOST! Úgy értem, MOST!)

Szereplők:

Kuroki Tomoko - Kitta Izumi
Főhősünket szerintem már nem kell különösebben bemutatni. Éjszakába nyúlóan játszik a különféle videojátékokkal, és az agyát teletömi a japán média legmélyebb bugyraiból előhalászott alkotásaival. Ennek ellenére szerintem egy borzasztóan jószívű és kedves lány. Tele jóindulattal és reményekkel. A szíve mélyén ő is várja, hogy legyenek barátai, még ha sokszor mást is szűrhetünk le. Valójában a személyiségéről nem tudok sokat beszélni. Mivel a sztori sem túl eseménydús, és nem kell kapkodnunk a fejünket az alakuló szálakat követve, a karakterek is lényegesen egyszerűbbek, mint egy komplikáltabb sorozatban. Nekem mondjuk Tomoko kifejezetten szimpatikus volt, és az elesettsége és magányossága miatt meg is esett rajta a szívem. Tetszett az is, hogy valójában elfogadta a sorsát, és nem nagyon zavartatta magát, ha arról volt szó, hogy megint egyedül tölti a nyarat. 

Kuroki Tomoki - Nakamura Yuichi
Tomoko öccse, Tomoki egy fényévvel nővére előtt jár. Mondhatni szöges ellentéte a lánynak. Míg Tomoko magányba és játékokba burkolózik, Tomoki inkább a barátaival lóg, és beleveti magát a fiatalság legkülönfélébb kínálataiba. De a két testvér mégsem utálja egymást. Tomokónak talán a társaság iránti rejtett vágya az oka, hogy közeledik öccséhez, Tomokinak pedig nyilván megesett rajta a szíve. De érdekes, kiskorukban nagyon is jól kijöttek egymással, és Tomoki is máshogy viszonyult nővéréhez. 

Naruse Yuu - Hanazawa Kana
Kuroki egyetlen barátnője. Talán nem nagy spoiler, ha elmondom, Yuu eleinte ugyanolyan volt mint Tomoko. Őt sem érdekelte más, csak a legújabb mangafejezet, vagy egy esetleges videojték-leárazás. Azonban a gimi alatt megváltozott. Az addig nem épp figyelemfelkeltő külsejű lányból egy igazi szépség vált. Ez eleinte elkeseríti Tomokót, főleg, hogy így elvesztette az utolsó reményét is a barátkozásra, de hál' Istennek, Yuu nem hajlik arra, hogy utálkozzon. A külseje változott ugyan, de a Kurokihoz fűzött érzései, és a kettejük barátsága nem. Nagyon szerettem az ő karakterében azt, hogy bár ő képes volt elszakadni a kettejük által kiépített álomvilágból, mégis hűséges maradt a régi barátjához.


Mint említettem, nem egy karakter-dús műről van szó. Ennek ellenére igyekeztem összeszedni a legfontosabbakat. Örülök, hogy végigolvastad, ha véleményed vagy észrevételed van, jelezd csak. Látogass el máskor is! (de legközelebb már úgy, hogy megnézted ezt a sorozatot, hihi) 

forrás: Wikipédia

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Szkielet Smoka Zaczarowane Szablony