2016. február 17., szerda

Scrap Teacher - avagy mit nézessünk meg a pedagósusokkal

Scrap Teacher

Mit csinál a blogger, ha síszünet van? Iskolai doramáról ír ismertetőt... Ez is csak én lehetek. De mindenképp beszélnünk kell erről a sorozatról, de mielőtt bárki politizálásnak gondolná, ne tegye! Igyekszem olyan sorrendben írni a bejegyzéseket, amilyen sorrendben láttam őket, és doramákból most ez a soron következő. Internetes oldalon keresgéltem, amikor megláttam, hogy magyar felirattal is fent van, és úgy lecsaptam rá, mint Hunyadi a törökre. Hogy miért? Aki követi a blogot, az tudja rólam, hogy mennyire oda meg vissza vagyok a képen látható fiatalemberektől, szóval nem véletlen a sorozathoz fűződő heves rajongásom. Eleinte csak a JUMP tagok miatt kezdtem el, de aztán rájöttem, hogy mennyire fantasztikus művel van dolgom. Minden egyes részben van valami fontos tanulság, amin sok embernek (főleg pedagógusnak) el kéne gondolkodnia. Romantikus szál csak elvétve található benne, de mindenképp megéri megnézni annak is, aki csak szerelmes alkotásokat hajlandó megnézni.

Adatok:

Sugárzás ideje: 2008. október 11 - december 6.
Epizódok száma: 9 rész
Rendező: Hazeyama Yuko, Nagumo Seiichi, Shigeyama Yoshinori
Csatorna: NTV
Zene: Mayonaka no Shadow Boys - Hey!Say!JUMP

Ismertető:

Sugi Toranosuke immár harminc éves. Ezzel nem is lenne baj, ha történetesen nem most kapná élete első munkáját. A tanár úr ugyanis ötször bukott meg a vizsgán, mire a katedrára állhatott. Most pedig egy olyan iskolába került, amelyről már nyilvánvalóvá vált mind a tanárok, mind a diákok számára, hogy be fog zárni. És mégis kinek van kedve bejárni oda, amit úgyis le akarnak rombolni? A diákok beszélgetnek, sminkelnek, telefonoznak órán, és rongálnak. Sok a verekedés is. Így kerül ide a naiv, álmodozó Sugi-sensei. Eleinte úgy érzi, nem sikerül betörnie a diákokat, és csak egy szövetségese van, Kusaka Shuzaburo. Ám ekkor különös dolog történik. Hirtelen megjelenik három fura alak, akik átiratkozó diákok. Takasugi Toichi, Yoshida Eitaro és Irie Sugizo nem minden hármas. Mind a tanulásban, mind a sportban jeleskednek, és érdekes céllal jöttek ide; megváltoztatják az iskolát és a tanárokat. Részről részre követhetjük végig, ahogy kiszemelnek, és megnevelnek valakit, és minden részben van valami, amit tanulhatunk, legyen az a hiúság hátránya, vagy a csalás. A végére pedig érdekes eredménye lesz a három csodagyerek ténykedésének.

Vélemény:

Nem kell hangsúlyoznom, hogy mennyire odavagyok érte, ugye? És nemcsak a színészek miatt, akik elég jó alakítást nyújtottak, de a történet is rendkívül bejövős. Egy sorozat, ahol három gyerek kénye-kedve szerint leckéztetheti meg a tanárokat, akik meg is érdemlik? Kell ennél több a mi kis lázadó lelkünknek? Főleg, hogy majdnem az összes érvük és álláspontjuk jogos volt. Mindenképp megéri megnézni. Néhol talán klisés elemeket lehet felfedezni, de szerintem ennek ellenére is egy nagyon jó kis dorama. És érdekes, de a négy kedvencem ellenére is Sugi-sensei volt a kedvencem. Soha nem láttam jobb pedagógust nála, de ezt majd az ő bemutatásánál részletezem. Voltaképp nyáron néztem meg ezt a sorozatot, de nem volt nehéz elfelejtenem az év közben megismert tanáraimat, szóval ez a kontraszt elég sokkoló volt. Sosem voltam egy vad gyerek, aki utálja a tanárokat, de Sugi-sensei mögött mindenki elbújhat.

Szereplők:

Sugi Toranosuke - Kamiji Yusuke
Eddig már leírtam párszor, hogy mennyire szeretem Sugi-senseit. Nem egyszer elérzékenyültem a sorozat nézése közben. Ez a tanár valami fantasztikus. Nem csak azért, mert felnőttként kezeli a diákokat, vagy legalábbis nem nézi le őket, de mindeközben rengeteget dolgozik és küzd értük. Minden tanár ellen szembeszáll, ha az osztályáról van szó, és lelkesen segíti őket a kamaszkor nehézségeiben. Ha bajba keveredtek, még iskolán kívül is segített, megtörtént, hogy megverette magát, mert bántani akarták egy diákját. De cseppet sem elfogult, szóval ha valamelyik diák szabálytalanságot követett el, azt ugyanúgy megbüntette, ahogy kellett, csak közben nem alázta porig. Emberként és tanárként is csodálatos, legszívesebben minden iskolai dolgozónak bemutatnám, hogy legyen kitől tanulniuk. És természetesen nemcsak a diákokkal kedves, mindenkinek segíteni akar, és a tanárok életét is egyaránt igyekszik megkönnyíteni. A színész szerintem remek választás volt, ez volt az első szerep, amiben láttam, de engem meggyőzött.

Kusaka Shuzaburo - Nakajima Yuto
Kusaka az egyetlen, aki a kezdetektől fogva kiáll Sugi-sensei mellett. Az osztálytársai sokat piszkálták, legalábbis a fiúk, mert pletykák terjedtek róla, hogy ki akarják íratni. De amint megjött az új tanár, már nem volt egyedül. Lelkiismeretes fiú, aki szereti az iskolát, és jót akar mindenkinek. Igyekszik kerülni a konfliktusokat, ami nem mindig sikerül, ilyenkor jól jön a segítség. Nem egy vagány típus, sokszor kell megmenteni, és egy kicsit esetlen is (fogalmam sincs, hogy erre a karakterre hogy lehet YUTOT berakni...) Nem volt a kedvenc karakterem, de nem is utáltam, olyan semleges volt. A színészi játék... hát, Yuto bármennyire is egy tökéletes ember, nem 10/10-es színész szerintem. Vagy ez csak azért volt, mert valakinek a fényétől nem látszott olyan ragyogónak? De ki lehet ez a valaki, akinek csak az árnyékában húzódhatott meg?

Takasugi Toichi - Yamada Ryosuke
Először is tisztázzunk valamit! Nem vagyok elfogult vele! Nem azért mondom, hogy az egyik legjobb színész az országban, mert annyira szeretem. Azért szeretem, mert ő az egyik legjobb színész, haha. Na jó, nem. De tényleg, aki kicsit is ismeri, és látta ezt a sorozatot, az tudhatja, hogy milyen jól játszott. Ryosukében alapból van egy flegma vonás, de azt általában elnyomja. Na, itt ez nem történt meg, és tökéletesen alakította Takasugit. A három új diák közül ő egyfajta vezető, aki irányítja a másik kettőt. Általában unott, lekezelő, főleg a rossz tanárokkal szemben, és ő végzi a piszkos munkát. Igazságmániája van, amit nagyon nehezen képes legyűrni, és sok nézeteltérést okoz neki. Ami mondjuk szintén hidegen hagyja. De a sorozat végére mintha megenyhülne kicsit. Már az elején láthattunk tőle érzelmesebb pillanatokat, a "nem is érdekel, hogy nem választottak be a három leghelyesebb diák közé, Nem is érdekel az egész" mondataival. Szegénykének nem volt túl népes a rajongótábora. Nekem minden ridegsége ellenére egyik kedvenc karakterem volt, talán azért, mert nekem is van egy kis igazságmániám.

Irie Sugizo - Arioka Daiki
Irie-kun sokkal kedvesebb volt, mint Takasugi. jól kijött az osztálytársaival, és főzőtudományával lenyűgözte a lányokat. Ő volt a menő fiú a csapatban, akivel a fiúk jóban akartak lenni, és a lányok elhalmozták a vallomásaikkal. Ezzel annyira nem értek egyet (Daiki valójában nagyon helyes, csak ezt nem mindig bizonyítja) de ez egyéni vélemény. Takasugi mellett a többi két megmentőnek nem jutott annyi rivaldafény, de azért szimpatikus karakter volt. Daiki pedig egész jól alakított.

Yoshida Eitaro - Chinen Yuri
Ha nem csináltam ötvenezer képernyőmentést, akkor egyet sem. Hát ez a gyerek olyan cuki, ahogy csak lehet. Yoshida szereti a virágokat, és gyakran ültet. Kissé érzékeny lélek, és vannak dolgok, amiket nagyon a szívére vesz, olyankor bedurvul, és felköti a haját egy kis copfiba. Kemény a gyerek. Annak ellenére, hogy kevesebb szerepe volt, én oda meg vissza voltam tőle, az apró elejtett mondataitól, az imádni való kis pofijától, meg alapból az egész személyiségét szerintem jól eltalálták, nekem legalábbis tetszett. Talán ő volt a legkedvesebb a többiekkel, és szívesen barátkozott másokkal is. Elsőként ő próbált elszakadni ettől az erőszakos igazságosztó szereptől.

Sawatari Misaki, Kusamoto Fuma, Minobe Kento - Takahata Misaki, Kikuchi Fuma, Nakajima Kento
A három rosszfiú közül kettő most is Johnny's idolként éli mindennapjait. A szerepükben Kusaka osztálytársai voltak, akik sokat bántották őket, és néha meg is verték. Minden iskolába kellenek ilyen bajkeverők, na. De Sawatari kicsit más volt, mint egy egyszerű lázadó. Az anyukájáról rossz pletykák terjengtek, és ezért akart kitörni ebből a piszkálódások okozta megbélyegezett helyzetből. Belül azonban egy nagyon rendes fiú, még barátnője is volt (a sorozatban a neve: Ueno Mariya) A másik kettő fiúnak nem jutott túl sok szerep. Talán ők hárman voltak a kontraszt a három átiratkozott diák mellé. A rosszfiúk vs igazságszolgáltatók. Nekem egyébként valamilyen oknál fogva Sawatari volt a kedvenc diákom, és nem, nem tudom megmondani, miért. Ez valami ösztön lehet. 

Taki Yuko és Takasu Hisakimi - Kato Ai és Yashima Norito
Yuko az iskolai tanársegéd, aki sokat segít a fiataloknak, és össze akar házasodni Takasu-senseijel. Álmodozó típus, aki a fehér lovas szőke hercegre vár. Nagyon fura karakter volt, általában csöndben állt a háttérben, vagy eszegette a kis raamenét, de nekem szimpatikus volt, a kedvessége miatt. Ami pedig Takasu-senseit illeti, elég vicces karakter volt számomra. Sokat veszekszik Sugi-senseijel a naivitása miatt,
és próbálja beszoktatni a kemény iskolai közegbe, sokszor pedig csalást is elkövet, vagy egyéb turpisságot, és a három fiú őt is meg akarja leckéztetni, de ennek ellenére én bírtam az ő karakterét. Sokat lehetett nevetni egy-egy Sugi-senseijel folytatott párbeszédén, és a történet végére természetesen ő is megjavul.
Matsuo Satoshi - Mukai Osamu 
Na, vajon miért írok erről a tanárról is? Hát kihagyhatnám Mukai-senseit? Főleg úgy, hogy ezúttal nem túl szimpatikus karaktert alakít? Sok borsot tört Sugi-sensei orra alá, és idegesítette a jószívűsége meg a reménykedései, de erre természetesen jó doramához mérten volt magyarázata. Nem tudtam teljesen utálni, mert bármennyire is tisztességtelen és inkorrekt volt a többiekkel szemben, valahogy enyhítő körülmény volt a sorozat végén kiderült titok róla. Osamu pedig csodásan teljesített itt is. Büszke vagyok rá!


Hát, ez lett volna a következő, iskolai doramánk. Remélem, kellőképp felcsigáztam mindenki érdeklődését, mert amennyire ismeretlen sorozat, annyira jó, és annyira tudom ajánlani mindenkinek. Köszönöm, hogy elolvastad, látogass el máskor is!

Kapcsolódó:

forrás: Wikipédia

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Szkielet Smoka Zaczarowane Szablony