2016. március 26., szombat

Ao Haru Ride live action - film vs anime

Ao Haru Ride

Az animéről már hoztam ismertetőt, de ott is említettem már, egy igen népszerű műről beszélünk. Nem sokkal a sorozat után már láthattuk a filmet moziban (már ha történetesen Japánban lakunk) Több képet is láttam a filmből, és mivel az anime nagy kedvencem lett, eldöntöttem, meglesem az élőszereplős változatot is. A véleménynél úgyis el fogom mondani, hogy mit gondolok róla, de így bevezetésként annyi, hogy csak az nézze meg, aki már a sorozatot végignézte. A filmből nagyjából negyed óra az, ami a sorozat történéseit mutatja be, én egyfajta második évadnak mondanám a live actiont. Megismerkedhetünk pár új arccal is, és továbbgördítjük az eseményeket. De végül is a sorozat nélkül is lehet élvezetes, ugyanis szerintem ez egy kifejezetten jól eltalált alkotás. Sokaktól hallom, hogy nem hajlandóak élőszereplőseket nézni, mert azok mindig gyenge minőségűek, de szerintem itt ez nem igaz. Egy-két színészt mondjuk eltalálhattak volna jobban is, de én teljesen meg vagyok elégedve ezzel a filmmel. És, hogy egy kis kedvet csináljak hozzá, bele is csapnék a tényleges ismertetőbe.

Adatok:

Premier: 2014. december 13.
Időtartam: 122 perc
Rendező: Miki Takahiro
Mangaka: Sakisaka Io

Ismertető:

Akinek nincs kedve visszakeresni az anime ismertetőjét, annak szívesen leírom ismét, főleg, hogy a filmben vannak változtatások és egyéb fejlemények. Yoshioka Futaba alsó-középben nagyon népszerű lány, de pont ezért, mert a fiúk rajonganak érte, a lányok féltékenységből adódóan nem barátkoznak vele. Akad egy fiú, Tanaka Kou, aki összebarátkozik vele. És talán nem sima barátságról van szó. De mielőtt még reménykedhetnénk, hogy a két fiatal egy párt fog alkotni, Kou váratlanul eltűnik. Futaba nem tudja, mire vélje a fiú távozását, de miután gimibe kerül, másra kell koncentrálnia. Barátokat akar szerezni, így mindent megtesz, hogy a lányok elfogadják. Ennek érdekében feladja a jól nevelt énjét, és úgy viselkedik, hogy a fiúk még véletlenül se közelítsenek felé. De egy nap minden megváltozik, amikor egy ismerős arcot lát meg az iskolában. Kou az, de a fiúra alig lehet ráismerni, ráadásul a neve is Mabuchira változott. A korábban kedves, jóindulatú srácból most egy elutasító, hűvös alak lett, és Futaba bármennyire is próbálja visszahozni a régi kapcsolatukat, Kou nem igazán hajlik a dolog felé. Főhősünk rájön, hogy rosszul közelítette meg a "barát" fogalmát, így visszatér a normális énje, és új barátokat szerez, akik már nem álszentek. Az anime nagyjából eddig tart. Megmutatja, hogy Futaba hogyan tér vissza önmagához, és Kou hogyan enyhül meg az irányában. Azonban a film tartogat némi meglepetést. Ha valaki még emlékszik arra a fiúra, akivel véletlen ütközött össze Futaba, és a lendületét elveszítve egymásra estek, akkor az örülhet, mert a filmben most visszatér, és nem is kis szerepe lesz a két fiatal kapcsolatában. Megismerhetjük Kou egyik volt osztálytársát is, és a családi titkokból is jut néhány. A végén pedig számíthatunk némi örömre is.

Vélemény:

Na, ez egy jó kis film volt. Mondjuk én alapból nem ítélem el az élőszereplős változatokat, bár azt aláírom, hogy a filmeket néha tényleg elsietik. De mivel itt nem teljesen az animét dolgozták át, sokkal inkább folytatást csináltak a sorozatnak, szerintem teljesen élvezhető lett. Ahogy elnézem, a film forgatását még az anime sugárzása előtt (április) elkezdték, mégis összefér a kettő. A színészeknél majd bővebb véleményt fogok kifejteni, hiszen ott volt némi ferdítés a sorozat és a film között. A történet viszont tetszett. Nem adta vissza teljesen az anime atmoszféráját, de nem hinném, hogy azt lehet. Szerintem akinek az anime tetszett, annak ez is fog. Egy próbát legalábbis megér, ha nem idegenkedik az illető a live actionöktől.

Szereplők:

Yoshioka Futaba - Honda Tsubasa
A főszereplő lány szerintem egy nagyon jó választás volt. Külsőre is hasonlít némiképp a sorozatbeli Futabára, és a színészi képességeivel sem volt gond. Talán nem tűnt olyan butácskának és halálosan szerelmesnek, mint az animében, de a lelkes romantikus énjét remekül visszaadta. Yoshioka változása itt is érdekes volt, az anime ismertetőjénél el is mondtam, hogy mennyire tetszett ez a történetben. A sorozatok sokszor szólnak a fiatalok gondjairól, de nem sűrűn láttam még olyat, hogy valaki ennyire görcsösen küzdött volna a megfelelésért. A gimik világában pedig rendszerint szükség van arra, hogy beolvadjunk, és a barátságok kedvéért lemondjunk az elveinkről. Ezt a szálat nem bolygatták annyira, de kellőképp érzékeltették Futaba dilemmáját. Kifejezetten tetszett az új történeti elem is az új fiúval, ami végül nem úgy végződött, ahogy a srác várta volna. De jól jött. Tehát Futaba az animében és a filmben is egy szimpatikus karakter volt, a színésznek pedig jár a piros pont.

Mabuchi Kou - Higashide Masahiro
Na jó... Most próbálok elvonatkoztatni attól, hogy ez a férfi 28 éves, és a felesége ikreket vár... Választhattak volna fiatalabb színészt, nekem például Fukushi Sota kifejezetten tetszett volna, de hát így alakult. Próbáljunk meg elvonatkoztatni a korától. Mikor először megláttam Kout, nagy csalódás ért. Abszolút nem ilyennek képzeltem el, sem a külsejét, sem a viselkedését. A jól megtermett felnőtt férfi nem illett bele a vékonyka kis Mabuchiról alkotott képembe. Kíváncsian vártam, mit fognak kihozni belőle, de végül nem kellett rossz szájízzel végignéznem a filmet, ugyanis Masahiro tökéletesen teljesített. Kou karakterén kicsit változtattak, így jobban passzolt a színészhez, de nem volt semmiféle nagy veszteség, a legfontosabb elemeket megtartották. A rideg srác, és a rajta végbement változás, ahogy megenyhül ugyanúgy bekerült a filmbe is, hiszen ez adja a történet gerincét. Az új lány, aki Kouval kerül a színre jó döntés volt a főszereplők kapcsolatában. A film vége pedig pont úgy alakult, ahogy kell.

Kominato Aya - Yoshizawa Ryo
Az animében ő volt a kedvencem, viszont a filmben már nem éreztem azt, hogy annyi szerepet kapott volna. Kominato volt a gondtalan srác a sorozatban, akinek csak a szerelem nehezíti az életét. Itt is megkapta ezt a szálat, és jól is bánt vele. Mivel a történetet továbbvitték, az ő helyére egy másik fiú került a reflektorfénybe, de nekem itt is tetszett. A pörgős énjét megőrizte, és továbbra is szimpatikus maradt. A színészről nincs túl nagy véleményem, nem volt nehéz szerep, de ahhoz mérten jól teljesített. Sajnos nem ismerem annyira, tehát bővebben nem tudok nyilatkozni róla.

Murao Shuko - Shinkawa Yua
A lány a filmben talán kicsit jobban tetszett. Miután jóban lett Futabáékkal és megnyílt egészen megkedveltem, mondjuk előtte sem volt bajom vele. Shuko a többi karakterhez hasonlóan a kamaszkor gondjaival küszködik, nehezen jön ki a többiekkel és a szerelme is reménytelen, ezt pedig mindkét verzióban jól érzékeltették. A színész remek választás volt, a játékát és külsejét tekintve is. Azért kedveltem őt (ahogy az animénél le is írtam) mert szerintem Shuko az, aki a legérettebben viselkedik az egész szereplőgárda közül. Kou ridegsége a múltbéli sebeknek tudható be, Murao viszont azért elutasító, mert nem hajlandó beleolvadni a környezetbe, és feladni az elveit. A jégkirálynő énjét itt kevesebbszer tapasztalhattuk, de a lényeg lejöhetett.

Makita Yuri - Fujimoto Izumi
Kou után ez a színész volt a legfurább nekem.Ahogy az animében már megismerhettük, Yuri egy elragadóan bájos és édes karakter. Egy darab vattacukorként tudnám elképzelni, azonban a színész külseje valahogy nekem nem passzolt ehhez a személyiséghez. Igaz, hogy a játéka jól adta vissza az aranyos, ártatlan lányka karakterét, de a helyükben én mást választottam volna. Alapból tetszett az ő karaktere a sorozatban is, hiszen ő az, akit Futaba felkarol, mégpedig a közös vonások miatt. Yuri aranyos külseje miatt nagyon népszerű a fiúk közt, a lányok közt viszont már kevésbé, ez Futaba alsó-középben tapasztalt helyzete. Eleinte Yuri is magányos, aztán bekerül a baráti körbe, és jól kijön a többiekkel. Érdekes karakter volt, de egész jól eltalálták.

Kikuchi Toma - Chiba Yudai
És itt is volna az új szereplőnk, Toma-kun. Egy szerencsétlen baleset következtében ismerjük meg őt, ami nem kicsit kínos Futabának. Ennek ellenére jóban lesznek, és elkezdenek együtt lógni. Nem nagy spoiler, ha elmondom, Kou folyton koptatja Futabát, Toma pedig ezt kihasználva a lány közelébe férkőzik. Bizony, nehéz rájönni, tetszik neki a lány, és próbálja meghódítani, sajnos sikertelenül. Aki követi a blogot, az talán fel is ismerte a színészt, hiszen már találkoztunk vele az Ouran High School élőszereplős változatában. El kell mondanom, hogy ez a szerep szerintem sokkal jobban illik hozzá. Yudai sokszor kapja meg az édi-bédi fiú szerepét, de nekem sokkal jobban tetszik ez az énje. Jól is szerepelt, így kaptunk egy tökéletes rivális és second leadet Kou mellé. 

Narumi Yui - Takahata Mitsuki
Ez a lány Kou által kerül be a képbe. Régi osztálytársak, és most felkeresi a fiút, hogy segítséget kérjen tőle. Sok időt töltenek együtt, de vajon a lánynak csak a magányosság miatt kell a fiú társasága, vagy hátsó szándékai is vannak? Nagyon nehéz rájönni... Én nagyon nem bírtam a lányt, az önző viselkedése és a tapadása miatt, és néha még féltem is, hogy Kou talán komolyan érdeklődik iránta, de egy shoujo manga adaptációjáról beszélünk, végül is, tehát a boldog vég eljött, és a lány is rájött, hogy nincs esélye Futaba ellen.


Végére is értünk. Még egyszer hangsúlyoznám, hogy jó filmről beszélünk, szóval bárki bátran megnézheti, aki látta a sorozatot, vagy érdekli a történet. Meg voltam elégedve vele, és remélem, más is meg lesz. Köszönöm, hogy elolvastad az ismertetőt, látogass el ide máskor is!

Kapcsolódó:
forrás: Asianwiki

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Szkielet Smoka Zaczarowane Szablony